Navigera dig fram här   Tisdagen den 19:e augusti 2025
Skoter
Racing
ATV
  Startsida  
  I tidningen ATV  
  ATV tester  
  Quad racing  
  ATV nyhetsarkiv  
  Prenumeration ATV  
  Tidigare nummer ATV  
  Forum - ATV & Quad's  
  Årets ATV  
  Medlem  
   
Användarnamn

Lösenord

Logga in automatiskt

» Bli medlem
» Glömt lösenord?
» Om kakor...
 
  Medlemmar: 15311  
  Antal nyheter: 5838  
  Meddelanden: 68506  
  Sidvisningar:  
  Idag: 61414 st  
  Igår: 56246 st  
  Denna månad:
1112192 st
 
  Föreg. månad:
1782124 st
 
  Totalt: 114065692 st  
  Senaste 10 inloggade:  
  1. Nmservice
2. kent
3. micke666
4. sunnne
5. RHG
6. FrankJScott
7. TheOne
8. Swarte
9. Herbert
10. allimac32
 
 
Här är du: ATVsnack > dinli 450
 

Rubrik: dinli 450
Signatur: albin1
Datum: 2006-10-04 16:33:42


jag skulle vilja veta vad ni tycker om dinli 450 både ris o ros så att jag kan få en uppfattning om den jag har fundering om att köpa en.mvh mathias ha en bra dag.
 
Rubrik: dinli 450
Signatur: Svuffe
Datum: 2006-10-06 23:04:08


ja tycker den e jävligt bra..iofs har ja bara kört min 60mil men inga fel än så länge! inget att tveka på KÖP! =) hade bra
 
Rubrik: dinli 450
Signatur: RaptorX
Datum: 2006-10-07 10:27:41


Dinli är i stort sett bara skit!
Mina argument är:
-Usel detalj kvalite!
tex back speglarna går sönder direkt.Blinkersarna trillar av.
Kolla dekalerna vilket skit! ser ut som från en moppe från egypten.
-Bakaxeln brukar pajja, vanligt!
-Styrlåset går i underfärd! Totalt Livsfarligt!
-bromsar strular och gnisslar
-ventiler och kamkedja rapplar, dålig härdning i kamaxeln, cylinder foder skit.
-Dålig lack på ramen och även bitvis glömd lack, rostar mkt pga av det.
-Dåliga svetsar
-Start relät pajjar!
-Kylar fläckten, skit
-Infästningar för skärmar osv vibrerar loss.
-Lager problem i svingen
-Dämparna är undermåliga och bör absolut inte användas på crossbana.
-Bussningarna sving och A-armar=skit kvalitet.
-Vid ny köp måste alla muttrar, bultar, skruvar efter dras, då dom sitter dåligt!

Känns tråkigt att skriva ner en hoj på detta sätt men det är fakta och Dinli måste rycka upp sig och stå för sina skit produkter.
Stackars Dinli återförsäljare, dom måste ha ett h-vete med alla skit hojjar och arga kunder.

Fattar inte hur man kan köpa en Dinli för 69,900:- när man får en Suzuki LTZ 400 för 76,500:- Rejäl skillnad på kvalite!

Nej se upp för Dinli skit!



Fattar inte hur man kan köpa denna skithoj för 69,900:- När man kan få en Suzuki LTZ 400 för 76,500:-
-
 
Rubrik: dinli 450
Signatur: sunfire
Datum: 2006-10-07 18:15:22


Jag körde drygt 200 mil med min Dinli -05 utan några bekymmer. Men jag kan hålla med om att dämparna inte är gjorda för bana.

Jag har en känsla av att RaptorX inte själv ägt en Dinli... Flera av punkterna du räknar upp har jag aldrig hört någon som haft problem med.

Men visst är Ltz:an en bättre maskin.
 
Rubrik: dinli 450
Signatur: RaptorX
Datum: 2006-10-07 20:04:52


Sunfire
Du har rätt jag har aldrig ägt en Dinli och kommer aldrig att göra det heller.
Har Suzuki 450 tävling utrustad och Raptor 700 vägreggad.
Det jag har punktat upp, antyder du på att det inte är sanning men det finns belägg för varenda ord i texten.
Det enda jag gjort är ett sammandrag från olika Dinli ägares utsagor.
Är mkt insatt i ämnet pga av mitt jobb och får höra mkt snack bakom kulliserna.
Tror även att Dinli -06 är den sämsta årsmodellen kvalitets mässigt...


 
Rubrik: dinli 450
Signatur: sunfire
Datum: 2006-10-07 20:41:47


Jag har inte på något sätt påstått att du har fel eller ljuger utan bara vad JAG har läst/hört.

Du skriver att bakaxeln brukar pajja, det har jag aldrig hört talas om. Men att lagringarna i svingen har rasat för några, det har jag läst om.

Ang. styrlåset så är det vad jag vet bara en som råkat ut för att det hoppat i under färd. Visserligen en för mycket, men ändå bara en.

Strulande bromsar har jag heller inte hört om och gnissel har jag i bromsarna på min Raptor också.

Kylarfläkten har jag inte hört/läst att någon haft problem med.

Samma sak med infästningar för skärmar och att man måste efterdra skruvar. Att man måste efterdra skruvar på många kinapuffar har jag läst om däremot.

Men så har ju inte jag någon "inside information" som du tydligen har. Och jag har inte heller sagt att Dinlin är den bästa maskinen.

 
Rubrik: dinli 450
Signatur: gunnar50
Datum: 2006-10-08 20:53:31


jag har hört att man måste justera ventilerna efter ca 100 mil om det är sant så är det inge bra jag har kört 700mil med min smc o inte rört ventilerna om man måste justeraså ofta är det skit
 
Rubrik: dinli 450
Signatur: sunfire
Datum: 2006-10-08 22:40:47


Om du följer manualen till en Raptor 700 är det ventilkontroll/juste­ring vid 32mil. 250, 500, 750 osv. Eller 20 timmar, 80, 160, 320......
 
Rubrik: dinli 450
Signatur: gunnar50
Datum: 2006-10-08 23:55:16


då skulle jag få justera efter en vecka
 



Du måste vara inloggad som medlem för att kunna skapa nya Rubriker och inlägg på forumet.
Användarnamn:
Lösenord:
Logga in automatiskt

» Registrera sig som medlem!
» Har du glömt ditt lösenord?
 
 
Besöksadress: Gräddvägen 7, Umeå | Adress: Gräddävgen 7, 906 20 Umeå | E-post: info@skoter.se | Telefon: 090-149370 | Shop: shop.atv-quad.se